IPS mukana vetoomuksessa

Etelä-Karjalan jalkapalloseurat toivovat maakunnassa Olympiakomitean linjauksen mukaisia ratkaisuja

Me Etelä-Karjalan jalkapalloseurat odotamme erittäin suurella mielenkiinnolla tiistaina 11.5. kokoontuvan Etelä-Karjalan ns. Korona-nyrkin viestiä liittyen ulkona tapahtuvan liikuntaharrastusten rajoitusten purkamiseen.

Seurat kokevat erittäin tärkeäksi, että lasten ja nuorten rajoittamaton jalkapallotoiminta sekä aikuisten harjoittelutoiminta voisi käynnistyä viimeistään lauantaina 15.5.2021.

Perjantaina 7.5.2021 julkaistu Olympiakomitean linjaus saa seuroilta täyden tuen. Olympiakomitean päälinjaukset ulkona tapahtuvaan harrastustoimintaan ovat:

1) Lasten ja nuorten toiminta

– Lasten toiminnalla tarkoitetaan vuonna 2008 tai myöhemmin syntyneiden toimintaa. Nuorten toiminnalla tarkoitetaan vuosina 2001-2007 syntyneiden 13-20-vuotiaiden toimintaa.

– Valtioneuvoston exit-strategian mukaisesti lasten ja nuorten toimintaan ulkona ei suositella kohdistettavan rajoituksia.

2) Aikuisten harrastustoiminta

– Aikuisten harrastustoiminnalla tarkoitetaan yli 20-vuotiaiden toimintaa.

– Aikuisten harrastustoiminnasta ulkotiloissa toivomme sairaanhoitopiirien ja paikallisten viranomaisten linjaavan seuraavasti:

a) Joukkuelajien harjoitusottelut voidaan käynnistää viimeistään 15. toukokuuta.

b) Joukkuelajien sarjamuotoinen kilpailutoiminta voidaan käynnistää viimeistään 29. toukokuuta.

Me Etelä-Karjalan jalkapalloseurojen puheenjohtajat ja edustajat toivomme ja odotamme että myös Etelä-Karjalassa Korona-nyrkin linjaukset 11.5.2021 olisivat tämän mukaisia. Meidän saamien tietojen mukaan, lähimaakunnissa tämän mukaisesti jo toimitaankin.

Rakentavin ja terveysturvallisin terveisin,

FC LaPa ry, Vesa Tiittanen, puheenjohtaja

FC PotkuPallo ry, Aki Saira, puheenjohtaja

Imatran Palloseura ry, Emilio Urpalainen, puheenjohtaja