Mitä uusi pelaaja tarvitsee?

1. Vakuutus ja pelipassi
Jokainen pelaaja tarvitsee vakuutuksen. Seura hankkii pelaajalle vakuutuksen ja pelipassin, kun pelaaja liittyy joukkueeseen pelaamaan. Pelipassi oikeuttaa pelaamisen otteluissa. Jokaiselle uudelle kokeilijalle on voimassa seuran ryhmätapaturmavakuutus, joka kattaa ensimmäiset harjoituskerrat. Ensimmäiset ottelut voi pelata vasta, kun pelaajalla on Palloliiton Pelipassi., eli lisenssi.

2. Jalkapallo
Aloittavien pelaajien pallon koko on nro. kolme 6-9-vuotiaille, nro. neljä 10-13-vuotiaille ja 14-vuotiaasta eteenpäin nro viisi. Henkilökohtainen pallo on loistava väline oman ajan harjoitteluun. Pallo tulee ottaa mukaan jokaiseen harjoitustilanteeseen, jolloin saamme harjoituksesta toimivan.

3. Jalkapallokengät
Harrastuksen voi toki aloittaa lenkkareillakin, mutta lajiin sopivat jalkapallokengät on hyvä hankkia jossain vaiheessa. Kenkä ei saa olla liian pieni eikä liian suuri. Oikean kokoisella kengällä saa mahdollisimman hyvän tuntuman palloon. Kenkien säännöllinen huolto (puhdistus, kuivaus) lisäävät kengän kestoikää.

4. Säärisuojat
Säärisuojat ovat pakolliset jokaiselle pelaajalle. Vakuutus ei korvaa säärivammoja jotka ovat aiheutuneet ilman säärisuojia pelaamisesta.

5. Varusteet
Seuran vaatteet löytyvät Imatra Intersportista. Harjoitteluasu (PUMA) koostuu punaisesta yläosasta (T-paita, takki tai pitkähihainen), mustasta alasosasta (housut tai shortsit ja sukat). Myös pelaamisen tarvittavan pelipaidan saa ostettua Intersportista. Pelipaita on tarkoitettu ainoastaan pelejä varten, ei harjoituksia. Intersport hoitaa myös asujen painatuksen. Intersportissa asioidessa mainitkaa joukkueen nimi ostoksia tehdessänne, joukkue saa kaikista Imatran Intersportista tekemistänne ostoista bonukset, joita käytetään joukkueen varusteiden ostossa.

6. Harjoittelupaikat
Harjoittelemme pääsääntöisesti Ukonniemen alueella, talvisin (marras-maalis) Ukonniemi Areenalla (Ottelukatu 9), jonka lämpötila on n. 5-10 astetta ja ulkokaudella (huhti-loka) Ukonniemen tekonurmella (Kenttämiehenkuja). Muitakin harjoittelupaikkoja on, niistä tiedotetaan aina erikseen.