Pelipassit ja vakuutukset

Pelaajia ei ole vakuutettu seuran, poislukien 7-9-vuotiaiden korttelipeleihin osallistuvien puolesta. 7-9-vuotiaille pelaajille otetaan seurakäyttäjän puolesta lisenssin (6€) lisäksi varmuuden vuoksi aina myös Palloliiton tarjoama vakuutus (4€). 10-vuotta (kyseisenä vuonna täyttävien) ja vanhempien huoltajien on itse uudistettava/luotava lapselleen pelipassi ja tarvittaessa myös vakuutus.

Jos ette ole varma kattaako oma vakuutuksenne kilpailu- ja harjoittelutoimintaa, ottakaa yhteyttä vakuutustoimistoonne. Seuralla on uusille harrastekokeilijoille tarkoitettu ryhmätapaturmavakuutus, jonka vakuutusehdot löytyvät täältä.

Pelipassien ja Palloliiton tarjoamien vakuutusten hinnasto ja vakuutuksien sisällöt löytyvät täältä.

Pelipassin ja Palloliiton vakuutuksen voimassaoloaika on vuoden alusta, vuoden loppuun. Pelipassi on oltava voimassa sarjapelien ollessa käynnissä. Suosittelemme tekemään Pelipassin uudistamisen jo tulevaa kautta varten joulukuussa, kun seuraavan kauden pelipassit tulevat ostettavaksi. Seurakäyttäjä uudistaa korttelipassit (U7-U9-ikäluokat) joulukuun aikana tulevalle kaudelle. U9 ikäluokan vanhempien on joulukuusta alkaen mahdollista tehdä Pelipassin uudistaminen/rekisteröinti alla olevilla ohjeilla.

Joukkueidenjohtajien tehtävänä (10-vuotiaat ja vanhemmat) on ennen pelejä varmistaa (Taso-pöytäkirjasta), että pelaajilla on voimassa lisenssi. Jos lisenssiä ei ole voimassa, joukkueenjohtaja kehoittaa huoltajaa tekemään lisenssin. Ilman lisenssiä pelaaminen ei ole mahdollista. 10-vuotta ja vanhempien pelaajien huoltajien on itse varmisestettava, että lapsella on voimassa olema vakuutus, joko pelipassin yhteydessä ostettu, tai sitten oman vakuutusyhtiön vakuutus.

TOIMINTAOHJEET VAHINGON SATTUESSA

Pelipassin tekeminen ja uudistaminen

1. Mene Pelipaikan sivuille https://fin.ma.services/

2. Aloita Pelipassin luominen tai uusiminen valitsemalla a) tai b)
a) Mikäli olet jo luonut tunnukset Pelipaikka-jäsenrekisteriin, siirry suoraan kohtaan 3. Huom. jos salasanasi on unohtunut, voit tilata kirjautumissivulta uuden salasanan sähköpostiisi.
b) Mikäli et ole vielä kirjautunut Pelipaikkaan, sinun tulee luoda uudet tunnukset. Ohjevideo rekisteröitymiseen täältä.

3. Kirjaudu sisään Pelipaikkaan jo olemassa olevilla tai äsken luoduilla tunnuksillasi

4. Hyväksy käyttöehdot ja anna suostumuksesi henkilötietojen käsittelyyn.

5.  A) Liitä pelaajan tiedot käyttäjätunnuksesi alle, kun kirjaudut ensimmäisen kerran uusilla tunnuksilla sisään Pelipaikkaan, tulee sinun ensiksi liittää omat (tai alaikäisen lapsesi) tiedot käyttäjätunnustesi alle. Tämä tehdään kohdasta "Liitä henkilö käyttäjätiliin", joka näkyy heti ensimmäisellä sivulla kirjautumisesi jälkeen. Tiedot lisätään PalloID:n ja syntymäajan (syötä muodossa vvkkpp) avulla. Kun PalloID ja syntymäaika on syötetty, painamalla "Liitä henkilötiedot" pelaaja lisätään tunnustesi alle. PalloID:n löydät esim. Palloliiton kuukausikirjeestä tai ottamalla yhteyttä Pelipaikan tukeen.

5. B) Jos pelaajaa ei ole aiemmin rekisteröity Pelipaikkaan, katso ohjeet täältä: https://tuki.palloliitto.fi/fi/support/solutions/articles/103000036850-pelaaja-uuden-pelaajan-rekister%C3%B6inti-ei-palloid-numeroa-

6. Siirry Pelipassin uusimiseen, uudistaaksesi Pelipassin valitse pelaajatietojesi alta kohta "Uudista" ja seuraa kohta kohdalta ohjeita.

7. Saat Pelipassikortin jäsenrekisteriin syötettyyn sähköpostiosoitteeseen muutaman päivän kuluessa

Ongelmatapauksessa ota yhteyttä

Tukipalvelu