Puheenjohtajan tervehdys

Hei,

Olemme kokeneet erilaisen kevään, mitä kukaan ei koskaan osannut kuvitellakkaan. Rakastamame jalkapalloharrastus siirtyi tauolle ja seuramme yritti pitää erilaisilla toiminnoilla pelaajiimme yhteyttä. Vihdoin ja viimein pääsimme toukokuun puolessa välissä, aloittaamaan joukkueharjoittelun ja tapaamaan joukkuekavereita mikä tuntuikin aivan mahtavalta. Seurammme kaksi päätoimista työntekijää, Santeri ja Tero lomautettiin ainostaan kahdeksi viikoksi toukokuun alusta, mikä oli ennakoon paljon lyhyempi jakso, mitä aluksi pelkäsimme.

Kesäkuun alusta pääsimme maistelemaan taas otteluiden tuomaa jännitystä ja intohimoa, mikä kuuluu urheiluuun, tätä tunnetta olimmekin jo odottaneet. – Rakkautta suoraan sydämestä, jalkapallo.

Korona-ajan jälkeinen elämä, toi myös huolestuttavia uutisia seuraamme. Yli 20 pelaajaa eri joukkueista on lopettanut harrastuksen epidemian aikana, joten pienen seuramme pelaajamäärä on kärsinyt dramaattisesti. Olemme miettineet syitä, miksi näin moni harrastaja on lopettanut jalkapalloharrastuksen? – Jalkapalloon ja liikuntaan kuuluvat yleensä, sosiaaliset kontaktit ja kaveripiirin tiivis yhteys. Joukkuetoiminnan tauolla, tämä yhteys ilmeisesti katkesi ja menetimme pelaajia, mikä on erittäin harmillinen asiaa. Haluan vedota jokaiseen ikäluokkaamme, että miettivät miten saisivat omaan joukkueeseensa houkuteltua uusia pelaajia ja miten saisimme ne jo lopettaneet pelaajat takaisin.

Juhannus toi meille myös lisää ikäviä uutisia, seuramme pitkäaikainen valmennuspäälikkö Tero Nieminen, ilmoitti siirtyvänsä muihin tehtäviin. Tero on toiminut seurassamme 12 -vuotta ja hän on ollut kehitttämässä seuraamme ja onnistut omalla osaamisellaan auttaamaan seuramme monia pelaajia jopa nuorten maajoukkueisiin asti. Haluan omasta puolestani kiittää Teroa upeista yhteisistä vuosista, Tero opetti meille kaikille, mitä suuri intohimo rakastamaamme lajia kohtaan on. Tero on huippuammattilainen ja toivon hänelle kaikkea hyvää tulevaisuuteen. Tero Niemisen tehtäviin kartoitamme henkilöä kesän ja syksyn aikana, Tero on vielä viikon 31 töissä, muuten hän on kesälomalla.

Imatran Palloseura ei ole vielä pitänyt vuosikokousta johtuen koronaepidemiasta. Hallituksesta on kaksi jäsentä ilmoittanut siirtyvänsä muihin tehtäviin, joten seuran hallitus kaipaa uusia aktiivisia tekijöitä. Vuosikokouksesta ilmoitamme seuramme nettisivuilla lähiaikoina. Seuramme pyörittäminen on paljon muutakin kuin kenttätoimintaa. Vetoan kaikkiin vanhempiin, aktivoidutaan yhdessä ja rakennetaan Imatran Palloseurasta entistä parempi seura. Tarvitsemme uusi tekijöitä niin hallitukseen kuin joukkueiden taustoihin, toivonkin että jokainen vanhempi miettisi, missä roolissa haluaisi seurassamme olla ja ottaisi minuun tai Santeriin sitten yhteyttä.

Seuramme kesään kuuluu myös paljon hyviäkin juttuja. Edustusjoukkueessa on positiinen henki päällä, joten se lupaa mielenkiintoisia pelejä tulevalle kesälle. Perinteinen Elite Camp leiri on 20-24.7 joten toivon sinne suurta osanottoa seuramme junioreilta, www.basecampsoccer.fi, Cross Border Cup turnaus pelataan 1-2.8, tällä kertaa kotimaisin joukkuein, noin 50 joukkuetta on turnaukseen ilmoittautunut, joten sekin on jo seuramme historian suurin turnaus jonka järjestämme.

Toivotan kaikille oikein jalkapallotäyteistä kesää ja toivon että kentillä näemme.

Emilio Urpalainen
Imatran Palloseura ry