Tukea harrastukseen

Pelastakaa Lapset ry:n harrastustuki

Pelastakaa Lasten harrastustuki on tarkoitettu niille lapsille, joiden harrastaminen on uhattuna perheen tiukan talouden takia. Syynä perheen taloudellisiin ongelmiin voi olla esimerkiksi työttömyys, sairaus tai yksinhuoltajuus. Tuki on tarveharkintaista yksilötukea, ja se on tarkoitettu lasten ohjattuun ja säännölliseen harrastamiseen. Tukea ei myönnetä ryhmille tai harrastusseuroille.

Tukea myönnetään

• alle 18-vuotiaille
  • mm. kausi- ja tuntimaksuihin, harrastusvälineisiin sekä harrastusmatkoihin

Harrastustukea haetaan oman paikkakunnan tai lähialueen Pelastakaa Lasten paikallisyhdistykseltä.

Lisätietoja: www.pelastakaalapset.fi/evaitaelamalle

Imatran seudun Pelastakaa Lapset ry
Tuula Rahkonen

Sihteeri
ma-pe klo 9.00 - 13.00

Toimintaohjeet
Täytä hakulomake ja vie/lähetä se osoitteeseen:

Imatran seudun Pelastakaa Lapset ry
Siitolanranta 3
55120 Imatra

Säästöpankkisäätiön avustus

IPS ry on saanut Säästöpankkisäätiöltä ja Jalkapallosäätiöltä tukea vähävaraisten harrastustoimintaan. Harrastustuki on tarkoitettu alle 18-vuotiaille lapsille, joiden harrastuksen aloittaminen tai sen jatkaminen on uhattuna perheen taloudellisen tilanteen vuoksi.

Harrastustukea myönnetään IPS ry:n seuramaksuun, tarvittaessa myös joukkueen toimintamaksuihin tai esim. turnausmatkaan. Avustuksella ei kuitenkaan voida  maksaa varustekuluja. Harrastuksen on oltava säännöllistä. Tuki maksetaan joukkueen tilille.

Tukea haetaan lomakkeella. Lomakkeen vastaukset käsitellään luottamuksellisesti. Hakemuksessa tulee olla riittävät perustelut, jotta voimme varmistua, että avustuksen tarve on todellinen.